אנשים שנקראים ביותר משם אחד עד לתקופת האחרונים | דברי הימים אנשים שנקראים ביותר משם אחד עד לתקופת האחרונים | דברי הימים
זה כתוב על חזקיהו המלך, אבל איני יודע אם זה היה ממש שמו
למיטב זכרוני כן, אלא שיש סוברים ש"פלא יועץ א-ל גיבור אבי עד" הולך על "ויקרא שמו", דהיינו שזה מי שקרא לו את השם - הקב"ה, והשם הוא רק "שר שלום".
אך עדיין זה ב' שמות.
 
שם היה ב' שמות נפרדים, פה הנידון על שם שכולל שני שמות, כמו רבינו יעקב ישראל הנ"ל
זה תלוי בחקירה אם שתי שמות זה שם אחד ויחיד ואז נכונו דבריך, ועדיין לא ברור אם זה עומד בקריטריון של האשכול שעוסק,
כוונתי לשתי שמות ולא שם שהוא עם שתי מילים.
דמ"ש.
או שהם שני שמות כמו אצל משה,
הייתי יכול להביא יותר מוקדם - את יעקב, שנקרא יעקב וישראל
 
בלת"ק

שרה זו יסכה. רש"י
יעקב ישראל. עיין סוף פ"ק ברכות ששני שמות הם, ולא שינוי השם.
אברהם זה איתן.
7 שמות יתרו
(אמנם אלו שמות נפרדים)

הראשון שמצאתי שנקרא בשתי שמות
תובל קין

ובישעיה פרק ט פסוק א ויקרא שמו פלא יועץ אל גבור אבי עד שר שלום. וכתב שם האבן עזרא: והנכון בעיני כי כל אלה שמות הילד.

ובשו"ת חת"ס (ח"ד אבה"ע ב סי' יח) ועוד נראה לי דלפנים לא היו נהגין לקרות בשני שמות בבת אחת כי חדשים מקרוב באו וכו' ושלהי יבמות כך קורין אותי בעירי יוחנן בן יונתן אריה, ונראה דהאי אריה אינינו שם עצם כלל כי אם תואר משפחה על שם גבורתם ונקרא כן האב וגם הבן ע"כ.

ובש"ס מוזכר כ"פ מצינו אבא שאול, אבא אריכא ועוד, אבל מצאתי שנחלקו בזה רש"י ותוס' יבמות נז:
רש"י שם כתב בזה"ל- ומודה לי אבא - משום דקשיש מיניה קרי ליה אבא כמו לשון נשיאי ורבי:
ואילו תוס' שם כתבו בזה"ל - "לא כמו שפירש בקונטרס לשון חשיבות אלא כך היה שמו".
 
איני זוכר כרגע את מקומו, אך בנ"ך מובא על ילד שנקרא בשמונה שמות:
"פלא יועץ א-ל גיבור אבי עד שר שלום".
למיטב זכרוני כן, אלא שיש סוברים ש"פלא יועץ א-ל גיבור אבי עד" הולך על "ויקרא שמו", דהיינו שזה מי שקרא לו את השם - הקב"ה, והשם הוא רק "שר שלום".
אך עדיין זה ב' שמות.

אכן אך שר שלום הוא שם אחד עם שני מילים כמו בן ציון
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ממרומי הגבעה הכריע לרבבה, ובפני שוכני...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון