האם הגביעים והפרחים של המנורה נעשו מקשה אחת | פרשת תרומה האם הגביעים והפרחים של המנורה נעשו מקשה אחת | פרשת תרומה

מנחם

משתמש רשום
gemgem
הודעות
62
תודות
196
נקודות
30
בתחילה כתוב וְעָשִׂ֥יתָ מְנֹרַ֖ת זָהָ֣ב טָה֑וֹר מִקְשָׁ֞ה תֵּעָשֶׂ֤ה הַמְּנוֹרָה֙ יְרֵכָ֣הּ וְקָנָ֔הּ גְּבִיעֶ֛יהָ כַּפְתֹּרֶ֥יהָ וּפְרָחֶ֖יהָ מִמֶּ֥נָּה יִהְיֽוּ אח"כ כתוב כַּפְתֹּרֵיהֶ֥ם וּקְנֹתָ֖ם מִמֶּ֣נָּה יִהְי֑וּ כֻּלָּ֛הּ מִקְשָׁ֥ה אַחַ֖ת זָהָ֥ב טָהֽוֹר.
 
בתחילה כתוב וְעָשִׂ֥יתָ מְנֹרַ֖ת זָהָ֣ב טָה֑וֹר מִקְשָׁ֞ה תֵּעָשֶׂ֤ה הַמְּנוֹרָה֙ יְרֵכָ֣הּ וְקָנָ֔הּ גְּבִיעֶ֛יהָ כַּפְתֹּרֶ֥יהָ וּפְרָחֶ֖יהָ מִמֶּ֥נָּה יִהְיֽוּ אח"כ כתוב כַּפְתֹּרֵיהֶ֥ם וּקְנֹתָ֖ם מִמֶּ֣נָּה יִהְי֑וּ כֻּלָּ֛הּ מִקְשָׁ֥ה אַחַ֖ת זָהָ֥ב טָהֽוֹר.
בהתחלה מדובר על הקנה האמצעי שנקרא גופה של מנורה, וכפי שמפרש רש"י, ואח"כ מדובר על הקנים, והכפתורים שהיו במקום יציאת הקנים, שגם עליהם אומרת התורה שיהיו מקשה. כך יוצא מפירוש רש"י.
 
השאלה היא למה נכתב כלל, ויש לנו לילך בזה ולתור לדרשות חז"ל.
אמת שגם זה קשה. וגם זה מתורץ בדבריו הנפלאים של @יהודי פשוט
בהתחלה מדובר על הקנה האמצעי שנקרא גופה של מנורה, וכפי שמפרש רש"י, ואח"כ מדובר על הקנים, והכפתורים שהיו במקום יציאת הקנים, שגם עליהם אומרת התורה שיהיו מקשה. כך יוצא מפירוש רש"י.
דבריך נפלאים ונראים לאמיתה של תורה בפשט הכתובים, [אשמח אם תאיר את עיני היכן ראית את זה ברש"י].
אך אכתי קשה דלפי"ז מנין שהגביעים והפרחים שבקנים היוצאים מן המנורה צריכים גם להיות מקשה אחת.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

מי כתב אל מי , מה שכתבת, כנראה כתבת ללא משקפים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון