פורים - האם צריך 'שומע כעונה' במגילה? | ענייני דיומא פורים - האם צריך 'שומע כעונה' במגילה? | ענייני דיומא

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,518
תודות
4,360
נקודות
375
האם צריך להגיע לדין שומע כעונה במגילה, או שמספיק שמיעה,
ויש לדון בפרט לנשים, לבה"ג - עי' הגר"ד מצגר בסוף תוס' הרא"ש (קוק, מגילה, סי' א') שמביא חסד לאברהם שלא צריך שומע כעונה, ומדייק כן מכמה ראשונים.​
ואם כנים הדברים, מיושב קושיית העיוני תוס' (ברכות מה, ב) על הרא"ש (שם) שלחלק מהאחרונים ס"ל שמי שאמר ברכת המזון בלשון הקודש יוצא אפי' אינו מבין,
ומ"מ כששומע - לא נחשב שומע כעונה, ומ"מ במגילה מודה הרא"ש שיוצאים בשמיעה, וכמבואר בגמ' במגילה,
וק' שלכאורה אמנם אין דין להבין את המגילה, אבל אם זה פוסל את הדין שומע כעונה - מדוע במגילה יצא?

ולפי החסד לאברהם והגר"ד מצגר - ניחא, שבמגילה לא צריך להגיע לשומע כעונה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ב'מאיר עיני ישראל' עמ' 403-404 הובא...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון