פורים - הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת | ענייני דיומא פורים - הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת | ענייני דיומא

ראש כולל בצפון

משתמש רשום
gemgem
הודעות
31
תודות
79
נקודות
18
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
 
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
יש עוד טעמים.
 
הלכה לא נפסקת עפ"י אזור גיאוגרפי.
נכון, אלא שהמאירי לא ציין את זה כי להם לא היה נפק"מ בזה - אלא ציין נפק"מ אחרת ששייכת גם לפרוזים.
אבל שוב, המאירי כן מסיק מזה דין להלכה.
אכן, אך לנו אין משמעות מזה כי אנו לא פוסקים כר"נ.
 
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
כבר קראוה מאתמול, ויצאו ידי חובתן.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

יש לעיין בהא דמבואר בגמ' ביומא שהאוכל נבילה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון