בהר - חידושו של אליהו הנביא | ויקרא | פורום אוצר התורה בהר - חידושו של אליהו הנביא | ויקרא | פורום אוצר התורה

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,521
תודות
3,931
נקודות
485
וְכִי תֹאמְרוּ מַה נֹּאכַל וכו' וְצִוִּיתִי אֶת בִּרְכָתִי.

בנועם אלימלך: בשם אחי החסיד המפורסם, ויש לדקדק היות שהתורה יצאתה בכאן מדרכה, שדרך הקרא לכתוב איזה יתור לשון בפסוק אפילו אות אחת ועי"ז מתורץ כמה קושיות, אבל הקושיא לא נכתב בעצמה בתורה, וכאן נכתב הקושיא בתורה, וטוב היה שלא לומר כי אם וצויתי את ברכתי, וממילא לא יקשה לשום אדם לומר מה נאכל. ונראה שהשי"ת ב"ה כשברא את העולם השפיע מטובו צינורות מושכים שפע לצרכי בני אדם, ודרך השפע שלא להפסיק כלל, אלא כשהאדם נופל ממדרגתו ואין לו בטחון בבורא ב"ה המשגיח אמיתי הזן ומפרנס בריוח בלי הפסק כלל, אז עושה האדם ההוא במחשבתו ההיא אשר לא מטוהר פגם חלילה בעולמות עליונים ומתישין כח פמליא של מעלה ר"ל, ואז נפסק השפע חלילה, וצריך השי"ת ב"ה לצוות מחדש השפע שתלך כמו מתחילת הבריאה, וזה הוא וכי תאמרו כו', שהתורה מלמדת לאדם דרכי השם שיהיה שלם בבטחונו על אלהיו, ולא יאמר כלל מה יאכל, כי כאשר חלילה יפול מן הבטחון לחשוב מה יאכל, הוא עושה פגם חלילה בהשפע, ואטרחו כלפי שמיא לצוות מחדש, וכי תאמרו, פי' כאשר תאמרו כך ואז תטריחו אותי וצויתי כו', אלא לא תתנהגו כך, ותבטחו בה' בכל לבבכם, ואז תלך השפע בלי הפסק כלל תמיד לא יחסר כל בה.

ובספר תורת אבות מביא זאת הרה"ק ר"מ מלכוביץ זיע"א בשם הר"ר זושא בשם אליהו הנביא.

וכנראה היה מוכרח לאומרו בשם אומרו כדי להביא גאולה לעולם, ודו"ק.​
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היכ"ת אדם שנידון בבי"ד למיתה והגיעו עדים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון