כתובות - טענת פרעתי על חיוב מזונות נאמן רק למפרע ולא מכאן ולהבא, מה הטעם ? | ים התלמוד כתובות - טענת פרעתי על חיוב מזונות נאמן רק למפרע ולא מכאן ולהבא, מה הטעם ? | ים התלמוד

ענף מעצי היער

משתמש חדש
gem
הודעות
12
תודות
24
נקודות
5
בגמ' כתובות קז. כתוב שאדם נאמן בטענת צררי אתפסה, וביאר בריטב"א שכל הנאמנות בטענת פרעתי הוא רק למפרע ולא מכאן ולהבא, ומה שאדם נאמן בטענת צררי אתפסה הוא כיוון שטוען להיפטר על לשעבר, וצ"ע דהרי צררי אתפסה זה פרעון של מכאן ולהבא וא"כ מ"ט דכיוון דהוא טוען להיפטר על לשעבר הוא נאמן, וכתוב שיש חילוק בעצם בין טענת למפרע לטענת מכאן ולהבא.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

החת"ם סופר כתב בשו"ת יו"ד רל"ג רל"ד, וז"ל...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון