אמור - כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו לְאִמּוֹ וּלְאָבִיו וְלִבְנוֹ וּלְבִתּוֹ וּלְאָחִיו: | ויקרא| דף 2 אמור - כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו לְאִמּוֹ וּלְאָבִיו וְלִבְנוֹ וּלְבִתּוֹ וּלְאָחִיו: | ויקרא| דף 2
כן הקשה בס' תולדות יצחק [לה"ר יצחק קארו דודו של ה'בית יוסף']:

ויש להקשות עליו, אם כן למה בכהן גדול האב קודם האם, שאמר ועל כל נפשות מת לא יבא לאביו ולאמו לא יטמא. ונוכל להשיב לדעתו, שאחר שהפסוק הודיענו חידוש אחד פעם אחת, חזר אחר כן לטבעו ולמה שהוא ראוי.​
ועי' פרדס יוסף שהק' כן ותי' שבכה"ג אם האב חי-בד"כ אין בנן נעשה כה"ג וק"ל.
 
וטעם להזכיר אמו קודם האב כי הזכר חי יותר מהנקבה ברוב: (אבן עזרא)
ועי' תוס' כתובות נב. ד"ה רצה בשם הירושלמי שהנשים ממהרות למות מן האנשים
ושם פג: ד"ה מיתה דרוב פעמים מסתכנת בלידה, ובמהר"ם שי"ף שם

ובפי' המשניות להרמב"ם נדה פ"ה מ"ו
 

הודעות מומלצות

איזה הלכה הביא הרמ"א בשם הרמב"ן עה"ת?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון