הלכות תערובת איסור והיתר - לחם משנה בשבת ער"פ | הלכה ומנהג הלכות תערובת איסור והיתר - לחם משנה בשבת ער"פ | הלכה ומנהג

עוזי ומגני

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
267
תודות
689
נקודות
116
ידוע המעשה שהחזו"א היה מחבר ללחם משנה מצה וחלה, ופורס החלה, ומנער המצה, ואוכלה בפסח.
ולכאו' כל דבר שטעון הדחה וא"א להדיחו אסור ליגוע זה בזה לכתחילה, ואיך נהג כן?
 
ידוע המעשה שהחזו"א היה מחבר ללחם משנה מצה וחלה, ופורס החלה, ומנער המצה, ואוכלה בפסח.
ולכאו' כל דבר שטעון הדחה וא"א להדיחו אסור ליגוע זה בזה לכתחילה, ואיך נהג כן?
גם אסור לנער המצה בשבת משום בורר.
ולכן כפי הנראה השמועה אינה מדויקת, והחזו"א הפסיק ביניהם במפית.
 
משנ"ב תס"א ס"ק כ
וכתבו האחרונים דלאו דוקא בישלה דה"ה בשרוי לתוך רותחין. ואפילו בכלי שני יש להחמיר דלא לשרותה אם לא לצורך וכ"ז בשהיד סולדת בו. ודוקא במים אבל במרק יש להחמיר בכל גווני:
 
ולכן כפי הנראה השמועה אינה מדויקת, והחזו"א הפסיק ביניהם במפית.
זכורני שיש בעיה להפסיק בין הלחם משנה כגון ע"י שקית, ואיני מוצא כרגע מקורו, [אמנם גם בליל הסדר אנו מפסקים עם המצה החצויה, ואולי אוכלין שאני.]
 
זכורני שיש בעיה להפסיק בין הלחם משנה כגון ע"י שקית, ואיני מוצא כרגע מקורו, [אמנם גם בליל הסדר אנו מפסקים עם המצה החצויה, ואולי אוכלין שאני.]
במשנ"ב דרשו עוסק בזה, ואינו תח"י כעת,
אך זכורני שמביא שם שהסטייפלער זי"ע היה לוקח מצה עטופה ללחם משנה.
 
ידוע המעשה שהחזו"א היה מחבר ללחם משנה מצה וחלה, ופורס החלה, ומנער המצה, ואוכלה בפסח.
ולכן כפי הנראה השמועה אינה מדויקת, והחזו"א הפסיק ביניהם במפית.
אין זה שמועה שהחזו"א נהג כן, אלא בהוראות שכתב לשבת ער"פ, כתב לעשות כן.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היכן מצינו בש"ס רמז לכך שמחשבים 'עם הכולל'...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון