חגיגה - למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? | ים התלמוד חגיגה - למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? | ים התלמוד

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,515
תודות
3,929
נקודות
485
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
 
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
כמדומה שהחיד"א שואל כעין זה,
ואינני זוכר מה.
 
לכאורה מדובר בזמן המקדש
וגם אם לא, הרי יכלו לשאול אותו מיד ולא לחכות לביאת המשיח
המקרה בזמן המקדש. אבל שאליהו יבוא זה קודם ביאת המשיח (שאז יהיה מצוי), שאפשר שיבוא היום אפשר מחר. ולכן כתב שמא.
 
המקרה בזמן המקדש. אבל שאליהו יבוא זה קודם ביאת המשיח (שאז יהיה מצוי), שאפשר שיבוא היום אפשר מחר. ולכן כתב שמא.
השאלה היא הרי מצאנו שלתנאים ואמוראים היה גילוי אליהו א"כ יכלו לשאול אותו
לא הבהרתי לעיל חשבתי שזה מובן מאליו
 
לכאורה מדובר בזמן המקדש
רש"י נדה ו ב
חבריא מדכן בגלילא
- חבירים שבגליל מטהרים יינם לנסכים ושמנן למנחו' שמא יבנה בהמ"ק בימיהם ולעול' קדש הוו כך שמעתי בחומר בקדש וכך היא שנויה:
 
רש"י נדה ו ב
חבריא מדכן בגלילא
- חבירים שבגליל מטהרים יינם לנסכים ושמנן למנחו' שמא יבנה בהמ"ק בימיהם ולעול' קדש הוו כך שמעתי בחומר בקדש וכך היא שנויה:
ורש"י פי' מדכן בגלילא שמא יבנה בהמ"ק, אבל בחגיגה כ"ה משמע שהיה גם בזמן הבית שלא יכלו להביא קדשים מגליל לירושלים ע"ש. (עין יפה)
 
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
וכי חבריא הם רק צדיקים וחכמים שיקבלו גילוי אליהו חברייא אלו בגדול כל מי שאוכל חולין בטהרה ומקפיד לעשר
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון