ציצית תכלת | בית המדרש | פורום אוצר התורה ציצית תכלת | בית המדרש | פורום אוצר התורה

חזיא לרדיא

משתמש רשום
gemgem
הודעות
59
תודות
163
נקודות
36
האם ידוע לציבור האם גדולי התורה שבדורנו, [שאינם לובשים בציציותיהם תכלת], בדקו את נושא התכלת ויצא להם שאי"ז התכלת המדובר בתורה או מטעם אחר, או שכלל לא בדקו ורק משום שכתוב שהתכלת נגנז אינם לובשים.
 
גדולי ישראל בודאי לא עושים דברים בלי לבדוק
אז אחת מהשתיים או שהם בדקו אם צריך ללכת עם תכלת והחליטו שלא
או שהם בדקו אם צריך לבדוק אם ללכת עם תכלת והחליטו שלא
לא נותרה שום נפק"מ
 
יש מכתב מהרב שפרן וז"ל,
אדרבה הראיות שמביאים לזהוי התכלת המקובל היום, כחלזון התכלת שבזמן חז"ל. נראין הדברים נכונים
שזוהי תכלת של תורה, והדברים משכנעים ומדברים בעד עצמם.
ולכאורה נראה ממנו שזה התכלת.
אבל לא נראה ממנו שבדק את הדבר,
אלא שהראיות לכאורה נכונות.
 

קבצים מצורפים

מי מגדולי התורה שבדורינו כן שם תכלת בציציותיו?
ר' נתן רוטמן כמדומני, וכמובן ר' יצחק שלמה זילברמן.
יש לרב יעקב הלל שליט"א ספר עם כמה וכמה דפים [מעל 100 אני חושב], לבאר מדוע לא לובשים, ע"פ כל הפרד"ס,
זה הספר היחיד שיצא למה לא ללבוש, או שיש עוד ספרים שמסבירים מדוע לא.
 
האם ידוע לציבור האם גדולי התורה שבדורנו, [שאינם לובשים בציציותיהם תכלת], בדקו את נושא התכלת ויצא להם שאי"ז התכלת המדובר בתורה או מטעם אחר, או שכלל לא בדקו ורק משום שכתוב שהתכלת נגנז אינם לובשים.
יסלח נא מר
שאלתו איננה מקובלת. אפשר לשאול מהם הראיות ואם הם משכנעות, אפשר גם לשאול מה דעתו של כל אחד ואחד מחברי הפורום על נושא התכלת, אפשר לברר סטטיסטיקות ומצוא מי מגדולי ישראל הולך עם תכלת ומי עם לבן. אך לשאול אם גדולי ישראל עושים את מעשיהם ברצינות? זו שאלה שלא מקובלת בכלל.
סליחה שאני חוזר על דברי, אך אצטטם כאן שוב:
גדולי ישראל בודאי לא עושים דברים בלי לבדוק
אז אחת מהשתיים או שהם בדקו אם צריך ללכת עם תכלת והחליטו שלא
או שהם בדקו אם צריך לבדוק אם ללכת עם תכלת והחליטו שלא
לא נותרה שום נפק"מ
 
יסלח נא מר
שאלתו איננה מקובלת. אפשר לשאול מהם הראיות ואם הם משכנעות, אפשר גם לשאול מה דעתו של כל אחד ואחד מחברי הפורום על נושא התכלת, אפשר לברר סטטיסטיקות ומצוא מי מגדולי ישראל הולך עם תכלת ומי עם לבן. אך לשאול אם גדולי ישראל עושים את מעשיהם ברצינות? זו שאלה שלא מקובלת בכלל.
סליחה שאני חוזר על דברי, אך אצטטם כאן שוב:
אבקש את סליחת כבודו באם הייתי פוגע ח"ו ברבותינו עיני העדה, אך נראה לי שכתבתי בנוסח השאלה שיתכן וכיון שהתכלת נגנז וכמבואר בכ"מ, לכן אין ענין כלל לבדוק, או שבדקו ומצאו שאי"ז התכלת, ואם בדקו אשמח לשמוע מי בדק ומה יצא לו בעניין, עיין היטיב בשאלה!!
 
אני לא יודע אם יודעים בוודאות שזה לא זה, אבל יודעים בוודאות שלא יודעים שזה זה
מתשובתך נראה שזה נשאר אצלם בגדר ספק אם זה התכלת אם לאו, אמנם תמהני דאם כן הרי הדין הוא שספק דאו' לחומרא.
 
אבקש את סליחת כבודו באם הייתי פוגע ח"ו ברבותינו עיני העדה, אך נראה לי שכתבתי בנוסח השאלה שיתכן וכיון שהתכלת נגנז וכמבואר בכ"מ, לכן אין ענין כלל לבדוק, או שבדקו ומצאו שאי"ז התכלת, ואם בדקו אשמח לשמוע מי בדק ומה יצא לו בעניין, עיין היטיב בשאלה!!
אסביר את דברי ביתר פירוט
הטענה שהתכלת נגנז היא מכלל הטענות הנוגעות לעניין
ומי שיסבור שגניזת התכלת מוחלטת היא, אזי הועילה בדיקתו לברר שהתכלת הנמצא אינו הנכון באופן מוחלט
ואם היה מעלה אחד מגדולי ישראל שהתכלת המפו' כיום היא התכלת האמתית הרי שהיית יודע מכך מן הסתם וטבעם של דברים אלו להתפרסם ובפרט שיש מי שמחכה נואשות לפרסום עניינים מסוג זה.
ולכן שאלתי
מה לך אם בדקו והעלו שזה לא זה או שבדקו והעלו שהנושא אינו רלוונטי?
 
אסביר את דברי ביתר פירוט
הטענה שהתכלת נגנז היא מכלל הטענות הנוגעות לעניין
ומי שיסבור שגניזת התכלת מוחלטת היא, אזי הועילה בדיקתו לברר שהתכלת הנמצא אינו הנכון באופן מוחלט
ואם היה מעלה אחד מגדולי ישראל שהתכלת המפו' כיום היא התכלת האמתית הרי שהיית יודע מכך מן הסתם וטבעם של דברים אלו להתפרסם ובפרט שיש מי שמחכה נואשות לפרסום עניינים מסוג זה.
ולכן שאלתי
מה לך אם בדקו והעלו שזה לא זה או שבדקו והעלו שהנושא אינו רלוונטי?
ובכל זאת, ראה כבודו כי יש מח' בענין וישנם מגדולי התורה שכן לובשים, וא"כ מעניין לדעת על איזה נקודה המחלוקת.
 

קבצים מצורפים

האם ידוע לציבור האם גדולי התורה שבדורנו, [שאינם לובשים בציציותיהם תכלת], בדקו את נושא התכלת ויצא להם שאי"ז התכלת המדובר בתורה או מטעם אחר, או שכלל לא בדקו ורק משום שכתוב שהתכלת נגנז אינם לובשים.
הרה"ג אריאל בוקוולד, [ת"ח יסודי מאוד], בעמח"ס קריאת אריאל, על תחומין, ספר יסוד ללומדי תחומין.
עסק בנושא, וחקר אותו לעומקו ולרוחבו, ובשנה שנתיים האחרונות, פרסם מאמר בקובץ בית אהרון וישראל,
שהתכלת המצוי היום, [לא ראדזין], הוא קלא אילן... [הינו מורכב מאותם יסודות כימיים], והתכלת של תורה, ע"כ היו לה יסודות כימיים אחרים, ממה שמגיבים בצורה שונה לחומרים שונים, [הבדיקה של הגמ' לזיהוי בין קלא אילן לתכלת].
 
יש מכתב מהרב שפרן וז"ל,
אדרבה הראיות שמביאים לזהוי התכלת המקובל היום, כחלזון התכלת שבזמן חז"ל. נראין הדברים נכונים
שזוהי תכלת של תורה, והדברים משכנעים ומדברים בעד עצמם.
ולכאורה נראה ממנו שזה התכלת.
אבל לא נראה ממנו שבדק את הדבר,
אלא שהראיות לכאורה נכונות.
שמעתי שהרב שפרן אמר שאעפי"כ מי שאינו גדול בישראל ואין אנשים הולכים לאורו
מצווה עליו ללבוש, ואף לגדולי ישראל מצווה ללבוש בצינעא אם לא ידעו מזה,
ושאלוהו למה הוא אינו עושה כן והשיב 'מי אמר שלא?'
 
שמעתי שהרב שפרן אמר שאעפי"כ מי שאינו גדול בישראל ואין אנשים הולכים לאורו
מצווה עליו ללבוש, ואף לגדולי ישראל מצווה ללבוש בצינעא אם לא ידעו מזה,
ושאלוהו למה הוא אינו עושה כן והשיב 'מי אמר שלא?'
אם גדולי ישראל מצווים ללבווש בצינעא
ומי שאינו גדול חיב ללבוש
אז מי פטור
וממי צריך לחשוש שידע?
בטוח שהרב שפרן אמר את זה?
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

נח' גדולי עולם בקיבל עליו אחריות אי הוי סיבה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון