חידה חופשית - ראשית ואחרית - כתב חידה | אוצר החידות חידה חופשית - ראשית ואחרית - כתב חידה | אוצר החידות

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
1,205
תודות
2,860
נקודות
485
מִי כְּהֶחָכָם וְיֵדַע מַדָּע,
לִפְתֹּר זֹאת יֵדַע בִּתְבוּנָה.
וּמִי הַנָּבוֹן וִיגַלֶּה פֵּשֶׁר,
קָדׇמֵיכוֹן רַבָּנָן אֶפְתַּח בְּעֶתֶר.

בְּרֵאשִׁיתוֹ זוּטָר יִפְצֶּה,
וְאֶמְצָעִיתוֹ לְטוֹב יִמָנֶה.
רֹאשׁוֹ בְּאֶמְצָעוֹ כְּמֶלֶךְ בִּגְּדוּד יְכַהֵן,

וְסוֹפוֹ יֹאמַר עַל הֵן לָאו וְעַל לָאו הֵן.

וְאַתֶּם חֲכָמִים פִּתְרוֹנוֹ גַּלוּ עַכְשָׁיו,
לְמַעַן יִתְבָּרֵר כִּי לֹא נִלְאֵיתִי לַשָּׁוְא.
וּפִתְרוֹנְכֶם יוּחַק עֲלֵי גִּלְיוֹנִי זֹאת הַבִּירָה,
אֲשֶׁר בִּשְׁמוֹ יִקָּרֵא פוֹרוּם אוֹצַר הַתּוֹרָה.

(החידה היא הקטע השני, ויש לפתור את כל השורות)​
 
לְמַעַן הָקֵל מֵעֲלֵיכֶם,
זֹאת אֲגַלֶּה לְאָזְנֵיכֶם.
כִּי אֵין הַכַּוָּנָה לִדְמוּת אוֹ מִלָּה,
כִּי אִם לְדִינִים מִדִּינֵי הַתּוֹרָה.
 
רמז: [נועד לעזר בלבד, אין צורך לפתור]

לְפָנָיו יָבוֹאוּ בַּעֲלֵי מוּמִים
עִם אַחֲרוֹן הַגַּנָּבִים
מְמֻצָּע הוּא בֵּין אֶחָיו
כִּשְׁלִישׁ הוּא מִשֶּׁל אַחֲרָיו
 
רמז: [נועד לעזר בלבד, אין צורך לפתור]

לְפָנָיו יָבוֹאוּ בַּעֲלֵי מוּמִים
עִם אַחֲרוֹן הַגַּנָּבִים
מְמֻצָּע הוּא בֵּין אֶחָיו
כִּשְׁלִישׁ הוּא מִשֶּׁל אַחֲרָיו
תודה לעזרה
שעדיין לא הביאה לי עזר
האם יש באוצר התורה איזו חידה אחרת לעזר
אשר @אוהב ספר כתבה ונפתרה למען תהיה לנו לעזר
כדי שנוכל ללמוד משם דרכי הליכות חוד חידיו לעזר
 
לְפָנָיו יָבוֹאוּ בַּעֲלֵי מוּמִים
עִם אַחֲרוֹן הַגַּנָּבִים
מְמֻצָּע הוּא בֵּין אֶחָיו
כִּשְׁלִישׁ הוּא מִשֶּׁל אַחֲרָיו
ובאת אל הכהנים הלוים אשר על פיהם יהיה כל ריב וכל נגע
לוי הוא אמצעי ביחד עם יהודה בין ו' אחים בני לאה
והוא כשליש משל אחריו כי אחריו יש ג' יהודה יששכר זבולן
 
מִי כְּהֶחָכָם וְיֵדַע מַדָּע,
לִפְתֹּר זֹאת יֵדַע בִּתְבוּנָה.
וּמִי הַנָּבוֹן וִיגַלֶּה פֵּשֶׁר,
קָדׇמֵיכוֹן רַבָּנָן אֶפְתַּח בְּעֶתֶר.

בְּרֵאשִׁיתוֹ זוּטָר יִפְצֶּה,
וְאֶמְצָעִיתוֹ לְטוֹב יִמָנֶה.
רֹאשׁוֹ בְּאֶמְצָעוֹ כְּמֶלֶךְ בִּגְּדוּד יְכַהֵן,

וְסוֹפוֹ יֹאמַר עַל הֵן לָאו וְעַל לָאו הֵן.

וְאַתֶּם חֲכָמִים פִּתְרוֹנוֹ גַּלוּ עַכְשָׁיו,
לְמַעַן יִתְבָּרֵר כִּי לֹא נִלְאֵיתִי לַשָּׁוְא.
וּפִתְרוֹנְכֶם יוּחַק עֲלֵי גִּלְיוֹנִי זֹאת הַבִּירָה,
אֲשֶׁר בִּשְׁמוֹ יִקָּרֵא פוֹרוּם אוֹצַר הַתּוֹרָה.

(החידה היא הקטע השני, ויש לפתור את כל השורות)​
חומש ויקרא.
תשב"ר מתחילים בזה , בפסוקי הקרבנות. בחומש-סעודה, יבואו טהורים ויתעסקו בטהורים.
ואמצעיתו לטוב ימנה:. התורה נקראת טוב והוא במרכז הספרים.
ראשו באמצעו כמלך בגדוד יכהן-מצוות לכהנים, הקרבנות , בתחילת הספר [-פשה וחצי הראשונים]
ובסופו- הפרשה האחרונה הינה בחוקתי שבה עניין ברכות וקללות- אם בחוקתי תלכו/ תמאסו. ועוד שעל עניין הקללות והארורים ענו הן ולאו. [-אם כי זה במשנה תורה]
 
וְסוֹפוֹ יֹאמַר עַל הֵן לָאו וְעַל לָאו הֵן.
ובסופו- הפרשה החרונה הינה בחוקתי שבה עניין ברכות וקללות- אם בחוקתי תלכו/ תמאסו. ועוד שעל עניין הקללות והארורים ענו הן ולאו. [-אם כי זה במשנה תורה]
לכ' שורה זו עדיין אין לה פיתרון.
 
האם יש באוצר התורה איזו חידה אחרת לעזר
אשר @אוהב ספר כתבה ונפתרה למען תהיה לנו לעזר
כדי שנוכל ללמוד משם דרכי הליכות חוד חידיו לעזר
יש הרבה, אבל לא כתבי חידה, כך שזה לא יעזור הרבה...
 
כיוון יפה מאוד
אבל לא זה הכיוון...

וכדלהלן
ואמצעיתו לטוב ימנה:. התורה נקראת טוב והוא במרכז הספרים.
היה צ''ל בטוב, וגם מהו 'ימנה'?
ראשו באמצעו כמלך בגדוד יכהן-מצוות לכהנים, הקרבנות , בתחילת הספר [-פשה וחצי הראשונים]
מהו אמצעו ומיהו המלך?
ובסופו- הפרשה האחרונה הינה בחוקתי שבה עניין ברכות וקללות- אם בחוקתי תלכו/ תמאסו. ועוד שעל עניין הקללות והארורים ענו הן ולאו. [-אם כי זה במשנה תורה]
מהו 'על הן לאו ועל לאו לאו הן'? וכמו שהעיר הרב @לב טוב
 
ובאת אל הכהנים הלוים אשר על פיהם יהיה כל ריב וכל נגע
לוי הוא אמצעי ביחד עם יהודה בין ו' אחים בני לאה
והוא כשליש משל אחריו כי אחריו יש ג' יהודה יששכר זבולן
רעיון יפה אבל לא זהו הכיוון
מיהם בעלי המומים ומיהו אחרון הגנבים?
אמצעי הכוונה כפשוטו, ולא עם עוד אחד
 
יש הרבה, אבל לא כתבי חידה, כך שזה לא יעזור הרבה...
זאת כוונתי!!
כיון שעדיין לא יודעים בפורום את הכיוון של כתבי החידה של ידידינו @אוהב ספר
כיון שלא היו כאן מעולם כתבי חידה שהבאתם כאן וראו את דרך החשיבה
לכן אין למעיינים כאן קצה חוט להתחיל בו כפי אשר אנחנו רואים
ומסתבר מאוד שאחרי שיידעו את הכיוון יהיה יותר קל
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון