חידת היכי תימצי - רוצח שנפטר ממיתה | אוצר החידות חידת היכי תימצי - רוצח שנפטר ממיתה | אוצר החידות
הודעה חבר 41 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

למה שייפטר (אם כבר קבלו עדים, ואפי' עדיין לא קבלו אם הגדיל)?
וגם, לאיזה אופן התכוונת (היה שם שנים, כזכור...)?
רצח לאחר שהגדיל, וחזר לקטנותו, אינו נפטר מחיוב מיתה, שנמצא שרצח בקטנותו?
 
מי שמתחייב בשני מתות בית דין בוטל המות בהרג ובא הריגה חמורה יותר כגון שריפה או סקילה וגם חנק לשיטת היש אומרים סנהדרין פא-א
הכוונה, כמובן, שפטור לגמרי ממיתה

(אני לא יודע למה לא מבינים, אבל לא מנסים לעשות פה שטיקים, עכ"פ אני לא מנסה)
מתנצל על הנוסח הקצת--, אבל אני מעוניין שיבינו את זה
 
נערך לאחרונה:
למען טמא את מקדשי – קדושתי, דומיה דלחלל את שם קדשי – כי לפי שהוא יהודי וסבורין העולם שמה שיהודי עושה, סבורים בני אדם שאני צויתי, והרי הוא מחלל שם קודשי, שסבורים שציויתי דבר מכוער כזה. ולפיכך אשמיד אותו ואכרית אותו אם לא ירגמוהו – שברח מידם או עשה שלא בעדים, כי בזאת העבירה יש לה קול, ותרתי אית בה: רוצח ועובד עבודה זרה, ודבר משוקץ ואכזריות ר יוסף בכור שור ויקרא כ פסוק ג
 
למען טמא את מקדשי – קדושתי, דומיה דלחלל את שם קדשי – כי לפי שהוא יהודי וסבורין העולם שמה שיהודי עושה, סבורים בני אדם שאני צויתי, והרי הוא מחלל שם קודשי, שסבורים שציויתי דבר מכוער כזה. ולפיכך אשמיד אותו ואכרית אותו אם לא ירגמוהו – שברח מידם או עשה שלא בעדים, כי בזאת העבירה יש לה קול, ותרתי אית בה: רוצח ועובד עבודה זרה, ודבר משוקץ ואכזריות ר יוסף בכור שור ויקרא כ פסוק ג
איה"נ שנקרא רוצח, אבל אינו חייב מיתה מדין רוצח (כיון שלא העבירו בעצמו)
ובאופן שחייב מיתה מדין רוצח פשיטא ופשיטא דלא יפטר ע"י שיעביר עוד בן, דאינו פוטרו אלא מכרת דמולך
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

החת"ם סופר כתב בשו"ת יו"ד רל"ג רל"ד, וז"ל...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון