חידת מקום - הקידומת של החידה מבלבלת | חידות בתמונה חידת מקום - הקידומת של החידה מבלבלת | חידות בתמונה
או
אַל־יֵ֥צֵא אִ֛ישׁ מִמְּקֹמ֖וֹ בַּיּ֥וֹם הַשְּׁבִיעִֽי
או מפרשת השבוע
וְהִסְגִּ֧יר הַכֹּהֵ֛ן אֶת-הַנֶּ֖גַע שִׁבְעַ֥ת יָמִֽים
וְהִסְגִּיר֥וֹ הַכֹּהֵ֖ן שִׁבְעַ֥ת יָמִֽים
 


פרקי דרבי אליעזר פרק יט, שבע ארצות ברא הקדוש ברוך הוא ומכללם לא בחר אלא בארץ ישראל, שנאמר (דברים יא, יב) תמיד עיני יי אלהיך בה.

אולי זה מה שנקרא היום שבע יבשות

מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא א פרק לז
ז' מדורות הן אלו הן. מדור עליון. ומדור תחתון. ואויר העולם. וד' עליונים: ר"מ אומר שבע רקיעין הן. אלו הן. וילון. רקיע. שחקים. זבול. מעון. מכון. ערבות: כנגדן קרא לארץ ז' שמות אלו הן. ארץ. אדמה. ארקא. חרבה. יבשה. תבל. חלד. למה נקרא שמה תבל על שם שהיא מתובלת בכל. דבר אחר שדרכה להכניס ואין דרכה להוציא:

רד"ק תהלים פרק מח פסוק ג
(ג) יפה נוף. הר ציון הוא יפה המחוז, כלומר, אין בכל המחוז כמוהו, והוא משוש כל הארץ, כמו שכתוב: הזאת העיר שיאמרו כלילת יופי משוש לכל הארץ (איכה ב, טו). ונוף, פירושו מחוז, וכן (יהושע יז, יא): שלשת הנפת, שלושת המחוזות. ואדוני אבי ז"ל פירש, נוף - חלק משבעת חלקי העולם, כי ידוע הוא כי הישוב נחלק לשבעה חלקים, והוא שאמרו שבע ארצות. והחלקים האלה נקראו בלשון הקודש: נפות, ובלשון ערבית: איקלימים. ואמר כי כל אדם שיצא מנוף אחד לנוף אחר יחלה בהשתנות האויר, ואויר ארץ ישראל כל שכן אויר ירושלים היה יפה נוף והיה משוש כל הארץ, כי אפילו היו באים שם חולים היו מתרפאים, כי אוירה ממוזג וטוב, וכן נאמר עליה (ישעיה לג, כד): ובל יאמר שכן חליתי, כלומר, השוכן בירושלים לא יאמר חליתי.
 
נערך לאחרונה:
פרקי דרבי אליעזר פרק יט, שבע ארצות ברא הקדוש ברוך הוא ומכללם לא בחר אלא בארץ ישראל, שנאמר (דברים יא, יב) תמיד עיני יי אלהיך בה.

אולי זה מה שנקרא היום שבע יבשות

מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא א פרק לז
ז' מדורות הן אלו הן. מדור עליון. ומדור תחתון. ואויר העולם. וד' עליונים: ר"מ אומר שבע רקיעין הן. אלו הן. וילון. רקיע. שחקים. זבול. מעון. מכון. ערבות: כנגדן קרא לארץ ז' שמות אלו הן. ארץ. אדמה. ארקא. חרבה. יבשה. תבל. חלד. למה נקרא שמה תבל על שם שהיא מתובלת בכל. דבר אחר שדרכה להכניס ואין דרכה להוציא:

רד"ק תהלים פרק מח פסוק ג
(ג) יפה נוף. הר ציון הוא יפה המחוז, כלומר, אין בכל המחוז כמוהו, והוא משוש כל הארץ, כמו שכתוב: הזאת העיר שיאמרו כלילת יופי משוש לכל הארץ (איכה ב, טו). ונוף, פירושו מחוז, וכן (יהושע יז, יא): שלשת הנפת, שלושת המחוזות. ואדוני אבי ז"ל פירש, נוף - חלק משבעת חלקי העולם, כי ידוע הוא כי הישוב נחלק לשבעה חלקים, והוא שאמרו שבע ארצות. והחלקים האלה נקראו בלשון הקודש: נפות, ובלשון ערבית: איקלימים. ואמר כי כל אדם שיצא מנוף אחד לנוף אחר יחלה בהשתנות האויר, ואויר ארץ ישראל כל שכן אויר ירושלים היה יפה נוף והיה משוש כל הארץ, כי אפילו היו באים שם חולים היו מתרפאים, כי אוירה ממוזג וטוב, וכן נאמר עליה (ישעיה לג, כד): ובל יאמר שכן חליתי, כלומר, השוכן בירושלים לא יאמר חליתי.
ומה עם הגדר?
 
פרקי דרבי אליעזר פרק יט, שבע ארצות ברא הקדוש ברוך הוא ומכללם לא בחר אלא בארץ ישראל, שנאמר (דברים יא, יב) תמיד עיני יי אלהיך בה.

אולי זה מה שנקרא היום שבע יבשות

מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא א פרק לז
ז' מדורות הן אלו הן. מדור עליון. ומדור תחתון. ואויר העולם. וד' עליונים: ר"מ אומר שבע רקיעין הן. אלו הן. וילון. רקיע. שחקים. זבול. מעון. מכון. ערבות: כנגדן קרא לארץ ז' שמות אלו הן. ארץ. אדמה. ארקא. חרבה. יבשה. תבל. חלד. למה נקרא שמה תבל על שם שהיא מתובלת בכל. דבר אחר שדרכה להכניס ואין דרכה להוציא:

רד"ק תהלים פרק מח פסוק ג
(ג) יפה נוף. הר ציון הוא יפה המחוז, כלומר, אין בכל המחוז כמוהו, והוא משוש כל הארץ, כמו שכתוב: הזאת העיר שיאמרו כלילת יופי משוש לכל הארץ (איכה ב, טו). ונוף, פירושו מחוז, וכן (יהושע יז, יא): שלשת הנפת, שלושת המחוזות. ואדוני אבי ז"ל פירש, נוף - חלק משבעת חלקי העולם, כי ידוע הוא כי הישוב נחלק לשבעה חלקים, והוא שאמרו שבע ארצות. והחלקים האלה נקראו בלשון הקודש: נפות, ובלשון ערבית: איקלימים. ואמר כי כל אדם שיצא מנוף אחד לנוף אחר יחלה בהשתנות האויר, ואויר ארץ ישראל כל שכן אויר ירושלים היה יפה נוף והיה משוש כל הארץ, כי אפילו היו באים שם חולים היו מתרפאים, כי אוירה ממוזג וטוב, וכן נאמר עליה (ישעיה לג, כד): ובל יאמר שכן חליתי, כלומר, השוכן בירושלים לא יאמר חליתי.
לא!
כמעט ואין שום קשר לתמונה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון