השיר "השם יתברך תמיד תמיד אוהב אותי", אהבת ה' הנצחית לכל יהודי | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4 השיר "השם יתברך תמיד תמיד אוהב אותי", אהבת ה' הנצחית לכל יהודי | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4
חבל שאתה בוחר להתנסח בצורה כזאת.
במקום להעיר על הנוסח, עדיף לדבר לגופם של דברים. אם לדברים עצמם אתה מסכים לא כ"כ משנה הנוסח.
אם אין בינינו מחלוקת על העיקר חבל להעמיד אותה על הטפל... (ואם יש, אמור. למען נוכל לישב את הדברים בדרך כבוד)
 
במקום להעיר על הנוסח, עדיף לדבר לגופם של דברים. אם לדברים עצמם אתה מסכים לא כ"כ משנה הנוסח.
אם אין בינינו מחלוקת על העיקר חבל להעמיד אותה על הטפל... (ואם יש, אמור. למען נוכל לישב את הדברים בדרך כבוד)
זה כן חשוב הניסוח, כי בניסוח לא טוב גם מי שמסכים איתך יחפש על מה אפשר להתווכח.
 
התייחסתי לא רק למה שנכתב בכתבה, אלא לכל דעתו בעניין זה. בראיון הוא ציין שיש לו תורה שלמה נגד השיר ולא פירט מהי, אך אני שמעתי את טענותיו מפיו. (ההוא שדיברתי עמו לומד באיזה כולל בעלי בתים שקשור אליו, והוא הביא לי הסרטה. אני לא מעוניין להפיץ את זה פה, אך אולי בפרטי, מי שרוצה)
צר לי אבל אני חייב לנקות את שמו של הרב פלאי
שקר וכזב!
הוא היה בבין הזמנים האחרון בועידת בני הישיבות של 'האיחוד' בעכו, שם הוא חזר על דבריו ואמר מפורשות שהמילים לכשעצמם נכונות אבל הביקורת שלו היא-
א. זה לא שיר שאמור להתנגן בפיותיהם של בני הישיבות.
ב. המשורר בא ממקום של "עכשיו עלינו דרגה, אתה אוהב אותנו! אתה מדבר בשמו של הקדוש ברוך הוא? זה שיח שמעולם לא נשמע." זה הכל.
 
ב. המשורר בא ממקום של "עכשיו עלינו דרגה, אתה אוהב אותנו! אתה מדבר בשמו של הקדוש ברוך הוא? זה שיח שמעולם לא נשמע." זה הכל.
הוא לא מדבר בשמו של הקב"ה.
זה דברים מפורשים בתורה ובחז"ל.
 
גם רבי נחמן התנגד לזה, ומי שלימד לדבר אליו כמו חבר בשוק הוא אותו אחד שיש נגדו פסק בית דין מפורסם..., ועיין בספר "מקחו של צדיק" לר' משה קרמר (מגדולי ברסלב) שכתב על נושא זה במילים ברורות שאין זה כלל דעת רבי נחמן.
עָנָה רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַרכָּךְ צְרִיכִין לְבַקֵּשׁ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְוְכִי אֵיךְ מִתְפַּלְּלִין לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעִנְיָן אַחֵר.כְּלוֹמַר שֶׁכָּךְ עִקַּר הַתְּפִילָּה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּפְשִׁיטוּת גָּמוּר כְּתִינוֹק לִפְנֵי אָבִיו כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ {חיי מוהר"ן תלט}
 
השם אוהב גם את החילוני שמחלל שבת.
נכון מאד.
זה לא סותר את זה שהחילוני שמחלל שבת צריך לדעת שהעובדה שד' אוהב אותו לא מצדיקה את מעשיו.
ישנם אנשים שלקחו מברסלב את זה שד' אוהב את כולם ולא לקחו מהתורה עצמה את החיוב לקיים מצוות ולהישמר מאיסורים, ואיכשהו השיר הזה מעביר מסר הרגעה לעוברי איסורים למיניהם....
 
נערך לאחרונה:
נכון מאד.
זה לא סותר את זה שהחילוני שמחלל שבת צריך לדעת שהעובדה שד' אוהב אותו לא מצדיקה את מעשיו.
ישנם אנשים שלקחו מברסלב את זה שד' אוהב את כולם ולא לקחו מהתורה עצמה את החיוב לקיים מצוות ולהישמר מאיסורים, ואיכשהו השיר הזה מעביר מסר הרגעה לעוברי איסורים למיניהם....
מי ששומע מסר הרגעה מהשיר שמותר לעשות עבירות - הבעיה אצלו.
 
מי ששומע מסר הרגעה מהשיר שמותר לעשות עבירות - הבעיה אצלו.
כנראה שכבודו לא מכיר את הלך הרוח בציבור הישראלי...

השיר הזה הוא הראשון במגזר החרדי אבל לגמרי לא ראשון במגזר הכללי. בשנים האחרונות רבו המשוררים החופשיים שמדברים על כך והמשורר הלז אינו שונה מהם.

האם ידעת שבשיר נוסף שלו ('אבא נשמה') הוא מדבר על הבורא כך - "אתה מחזיק לי את היד, ואני שם עליך ראש תמיד כל הזמן, אתה מלטף ומנשק אותי גם, מתמוגג ואז מוחא לי כפיים על כל רגע אמונה"...

אלו לא מילים שמתאימים למגזר החרדי ובדיוק לכן חלק מהרדיו החרדי מחרים אותו.
זה האיש.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בהמשך לאשכול דומה שפתחתי,

האם יש חיוב...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון