פורים - וְסָרִיסֵי הַמֶּלֶךְ הִגִּיעוּ/ סריסיה הבהילו להביא את המן | ענייני דיומא פורים - וְסָרִיסֵי הַמֶּלֶךְ הִגִּיעוּ/ סריסיה הבהילו להביא את המן | ענייני דיומא

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,522
תודות
3,932
נקודות
485
עוֹדָם מְדַבְּרִים עִמּוֹ וְסָרִיסֵי הַמֶּלֶךְ הִגִּיעוּ וַיַּבְהִלוּ לְהָבִיא אֶת הָמָן.

יש לדקדק למה כתיב וסריסי המלך הגיעו ויבהילו להביא, הוי ליה לכתוב וסריסי המלך הבהילו להביא את המן.

יש לתרץ דהנה בפייט 'אשר הניא' אי' סריסיה הבהילו להביא את המן, היינו הסריסים של אסתר, ואילו במגילה כתיב "סריסי המלך", הלוא דבר הוא.

אלא הענין הוא לפימ"ש ביערות דבש הטעם למה זימנה אסתר את אחשורוש והמן לביתה פעמיים, וגם מה הבהלה הגדולה להביא את המן, ומבאר הענין כי אסתר ראתה שכאשר הגיעה לבית הצלמים נסתלקה שכינה ממנה והבינה שמכאן לא תצא הישועה ולכן זימנתם אליה לביתה מקום נקי מצלמים, אבל כאשר הגיע המן ראתה שמרוקם לו צלם על בגדיו ולא הועילה א"כ כלום, לכן זימנתם שוב פעם שמא יארע בינתיים איזה נס, וכאשר בן המן אל מרדכי להרכיבו על הסוס בודאי לא בא עם הבגד שמרוקם עליו צלם כי מרדכי היה בועט בו, ולכן ויבהילו להביא את המן בטרם יחליף את בגדיו עם הבגד המרוקם בו צלם, ואז היה ביתה נקי מצלמים ואז שרתה בביתה השכינה ובאת הישועה, עכ"ד, ושפתיים ישק.

ועתה אתי שפיר שכאשר הגיע העת לבוא אל הסעודה שלח המלך את סריסיו לקרוא את המן והם לא באו להבהילו מהר, אבל אסתר הצדקת שכ"כ חיכתה כבר לרגע הזה תיכף ומיד שלחה את סריסיה שהם ימהרו את המן בטרם יחליף בגדיו, ובזה מיושב הפסוק על נכון, וסריסי המלך הגיעו דהיינו שרצה להדגיש שהם הגיעו לשם רגועים ולא בבהלה, ואז סריסיה הבהילו להביא את המן, וכמו שכתב בפייט.​
 

הודעות מומלצות

בחי' רחה''ל סוף הל' ביאת המקדש התקשה...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון