להנהיג רכב | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית | פורום אוצר התורה להנהיג רכב | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית | פורום אוצר התורה

מתחילים מחדש

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
705
תודות
2,126
נקודות
171
בא"י נהוג אצל רובם של בני תורה שלא להנהיג ברכב. ואם כי בהרבה זה מפני העלויות הגבוהות של החזקת רכב, נראה שיש טעם מוסרי ע"פ תורה בזה.
וכן ידוע קפידתו של הגר"ח קנייבסקי זי"ע לנהיגה ברכב.
באשכול זה יש להעלות נימוקים בענין זה, ומדבריהם של גדולי ישראל.
 
קרובים להגר"ח אינם ראי', כמובן לכל בר בי רב.

הנוגע לנו הוא הוראתו ותו לא מידי.
נראה לי כנ"ל
אין כאן ויכוח מי נוהג
ואני חושב שאכן ראוי ללבן מהם הטעמים לא לנהוג [אני עצמי עדיין לא נוהג אולם אבי וחמי נוהגים, וכך כנראה יהיה גם עתידי].
 
בנוסף, לא כל הוראותיו של הגר"ח התקבלו בציבור בני התורה
ואביא דוגמאות:
1.חתונה לפני גיל 20
2. פאות בחוץ.
3. איסור לענוד שעון.
זה לא אומר שזה בסדר.
שוב מדברים כאן על הענין המוסרי.
 
בנוסף, לא כל הוראותיו של הגר"ח התקבלו בציבור בני התורה
ואביא דוגמאות:
1.חתונה לפני גיל 20
2. פאות בחוץ.
3. איסור לענוד שעון.

נראה שה"התקבלות" הוא מחמת הקושי שבדבר ולא מחמת איזה שיטה.
כמו שהרבה דהרי חז"ל לא "התקבלו" לדאבון לב.
והגמ' אומרת בב"ב קסה,א:
אמר רב יהודה אמר רב רוב בגזל ומיעוט בעריות והכל בלשון הרע בלשון הרע סלקא דעתך אלא אבק לשון הרע:
 
נראה שה"התקבלות" הוא מחמת הקושי שבדבר ולא מחמת איזה שיטה.
כמו שהרבה דהרי חז"ל לא "התקבלו" לדאבון לב.
והגמ' אומרת בב"ב קסה,א:
אמר רב יהודה אמר רב רוב בגזל ומיעוט בעריות והכל בלשון הרע בלשון הרע סלקא דעתך אלא אבק לשון הרע:
לא התקבלו גם ע"י גדולי הפוסקים בציבור בני התורה. [כאלו שלא רואים בעינים כשחושבים שמשהו אסור.]
 
ויש לך הסבר לזה?
הם חלקו על רבי חיים?
סברו שרבי חיים גם מתיר?
בודאי שחלקו.
[לא מדבר על ראשי ישיבות שהעיפו בחורים שנהגו ע"פ הגר"ח - שלדעתי זו חוצפה. אלא על פוסקים שהפכו את העולם על בראקל וכדו' ואילו בעניינים הנ"ל לא פסקו כדבריו]
 

הודעות מומלצות

וּמַצּוֹת עַל מְרֹרִים יֹאכְלֻהוּ...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון